اخباربانک: منبع اصلی اطلاعات اقتصادی و یک گزارش برتر

  • توسط: admin


به گزارش خبرنگار اخباربانک، این بانک در مجموع 5 ماه نخستین سال به تراز کل 7.5 همتی رسیده که 57 درصد بهتر از دوره مشابه سال قبل است؛ افزایش سهم‌الشراکه بانک به واسطه جابجایی سپرده‌های سرمایه‌گذاری، از دلایل اصلی رشد سود‌آوری این بانک بوده است.

ونوین در مرداد در بخش تراز تسهیلات و سپرده درآمد 1 همتی داشت که 8 درصد کمتر از تیر و 12 درصد بیشتر از متوسط سال بوده است. این تراز در 5 ماه نخست سال به 4.8 همت رسیده که 97 درصد بیشتر از دوره مشابه بوده است. به عبارت دیگر نسبت به دوره مشابه، بانک در بخش درآمد تسهیلات با رشد 43درصد مواجه شده ولی به دلیل رشد سهم‌الشراکه، هزینه سپرده‌ها با شیب کمتر 31% افزایش داشتند و در نتیجه تراز تسهیلات و سپرده بهبود 97 درصد ثبت کرده است.

مانده تسهیلات اعطایی بانک با رشد اندک 0.6 درصد و مانده سپرده‌ها 2.8 درصد و عمدتا از محل سپرده‌های بلندمدت سه ساله افزایش داشته‌اند. بنابراین بانک به واسطه سیاست بانک مرکزی با رشد اندک تسهیلات پیش رفته ولی در بخش سپرده‌ها به واسطه جذب سپرده‌های گران، ممکن است در ادامه با کاهش تراز همراه شود.

نرخ متوسط تسهیلات بانک در مرداد برابر با 20.5 درصد و نرخ اسپرد تسهیلات و سپرده 7.3 درصد بوده که این اسپرد نسبت به ماه قبل 0.4 واحد درصد کاهش داشته است.

 

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید