آیا پایتخت نشینان به اندازه چند درصد از اختلالات روانی رنج می‌برند؟

  • توسط: admin


به طور کلی، اختلالات روانی می‌تواند هر شخصی را تحت تاثیر خود قرار دهد، اما بر اساس آمارها، افرادی که در شهرها و پایتخت‌ها زندگی می‌کنند، بیشترین میزان اختلالات روانی را دارند. بر اساس تحقیقات، حدود 30 تا 40 درصد از جمعیت پایتخت‌ها و شهرهای بزرگ دچار اختلالات روانی مختلف از جمله اضطراب، افسردگی، اختلالات خواب، اختلالات تغذیه و اختلالات رفتاری هستند. این موضوع ممکن است به دلیل فشارهای اجتماعی، رقابت شدید، تنش‌های روزمره و فشارهای اقتصادی باشد که در شهرها و پایتخت‌ها بیشتر احساس می‌شود. از این رو، نیاز به توجه و مراقبت از سلامت روانی در جوامع شهری بیشتر اهمیت دارد تا بتوان بهبودی و کیفیت زندگی افراد را ارتقا داد.

مصطفی معین در ادامه گفت: در سطح ملی نزدیک به سی درصد جامعه اختلال روان دارند، در کلانشهر تهران این میزان سی و چند درصد است. البته با بحران‌ها و اتفاقاتی که ما در سال‌های اخیر داشتیم و از جمله پاندمی کرونا، این شاخص متاسفانه باید بالاتر رفته باشد.
به گزارش خبرآنلاین، درباره اختلالات روانی این را بگویم که ایران از متوسط جهانی وضعیت بدتری دارد، اما درباره خودکشی ایران از میانگین جهانی پایین‌تر است با این تبصره که متاسفانه فرآیندی رو به رشد دارد، خودکشی در سطح نواجوان، پرستاران، پزشکان، حتی دستیاران تخصصی پزشکی گزارش می‌شود.
معین اظهار می‌کند: یکی از دغدغه‌ها در جامعه ما خصوصا میان جوانان نا امیدی نسبت به آینده است. سه چهار سال قبل یک همایش سه روزه در موسسه رحمان برگزار کردیم، عنوان همایش “امید اجتماعی” بود، البته موضوع محوری آن بررسی دلائل ناامیدی اجتماعی بود، اما برای این‌که بد آموزی نداشته باشد عنوان امید اجتماعی را انتخاب کردیم، عزیزانی که در آن سخنرانی‌ها شرکت کردند دغدغه به آینده را یکی از مشکلات اصلی جامعه و جوانان ما دانستند.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید