آموزش لذت بخش تهیه آیس کافه با نسکافه به دو روش مختلف (با و بدون شیر)

  • توسط: admin


آیس کافی یکی از خوش‌طعم‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های خنک برای علاقه‌مندان به قهوه است که برخلاف دیگر انواع قهوه به صورت سرد و یخی سرو می‌شود. در این مقاله از بخش آشپزی در مجله اکالا می‌توانید با ۲ روش طرز تهیه آیس کافی با نسکافه آشنا شوید.

طرز تهیه آیس کافی با نسکافه فوری و شیر

آماده کردن این نوشیدنی حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و مواد اولیه به کار رفته در آن برای یک نفر مناسب است.

مواد لازم برای تهیه آیس کافی با نسکافه

نسکافه فوری ۲ قاشق غذاخوریآب جوش ۲ قاشق غذاخوریشکر ۲ قاشق غذاخورییخ به مقدار لازمشیر پرچرب ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

طرز تهیه آیس کافی با نسکافه

استفاده از شیر برای تهیه آیس کافی طعم خامه‌ای و بافتی غلیظ به آن می‌بخشد. در این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن آیس کافی با نسکافه و شیر آشنا شوید.

مرحله اول: نسکافه را آماده کنید

برای شروع باید پودر نسکافه را در یک لیوان بریزید و بعد ۲ قاشق آب جوش به آن اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید تا نسکافه به طور کامل در آب حل شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی

مرحله دوم: مواد آیس کافی را ترکیب کنید

در این مرحله باید شکر را اضافه کنید و مواد را کمی هم بزنید. در صورت نیاز می‌توانید از یک تا ۲ قاشق دیگر آب جوش استفاده کنید تا شکر به طور کامل آب شود. در ادامه یخ و شیر سرد را به نوشیدنی اضافه کنید. آیس کافی شما آماده است و می‌توانید آن را میل کنید.

طرز تهیه آیس کافه با نسکافه بدون شیر

آماده کردن این نوشیدنی حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. مواد اولیه به کار رفته در این نوشیدنی برای یک نفر مناسب است.

مواد لازم برای تهیه آیس کافه با نسکافه بدون شیر

نسکافه فوری ۲ قاشق غذاخوریآب جوش ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دارشکر۲ قاشق غذاخورییخ به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه آیس کافی با نسکافه

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن آیس کافی با نسکافه بدون شیر آشنا شوید.

مرحله اول: قهوه را دم کنید

برای شروع باید قهوه را با مقداری آب جوش در لیوان بریزید و خوب هم بزنید. در ادامه کمی شکر به نوشیدنی‌تان اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل شود. قهوه را در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه قهوه دالگونا؛ بدون نیاز به دستگاه قهوه ساز

مرحله دوم: آیس کافی را آماده کنید

بعد از این که قهوه کاملا سرد شد، آن را در لیوان مورد نظرتان بریزید و چند قالب یخ به آن اضافه کنید و از طعم این آیس کافی خوشمزه و کم کالری لذت ببرید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه آیس کافی با نسکافه

برای تهیه این نوشیدنی می‌توانید بنا به سلیقه خودتان مقدار شکر را کم یا زیاد کنید یا حتی این نوشیدنی را بدون هیچگونه شیرین کننده‌ای میل کنید.برای مزه دار کردن این نوشیدنی می‌توانید به جای شکر از انواع شربت و سیروپ نیز استفاده کنید.برای تزیین آیس کافی می‌توانید از خامه زده شده و شکلات رنده شده استفاده کنید.یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که روی مزه آیس کافی موثر است، استفاده از نسکافه باکیفیت است. بنابراین برای تهیه این نوشیدنی حتما از نسکافه‌ای با برند مطمئن که باکیفیت و خوش طعم است، استفاده کنید.برای کاهش کالری‌های این نوشیدنی می‌توانید از شیر کم چرب استفاده کنید و به جای شکر مقداری شیرین کننده رژیمی مثل استویا در آن بریزید.در صورتی که برای تهیه آیس کافی از نسکافه فوری استفاده می‌کنید، می‌توانید به جای شیر از آب نیز استفاده کنید.برای مزه دار کردن این نوشیدنی می‌توانید مقداری وانیل یا شکلات آب شده به آن اضافه کنید.برای شیرین کردن این نوشیدنی می‌توانید از مقداری عسل یا شربت‌های طعم دار مثل کارامل و فندق نیز استفاده کنید.در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه این نوشیدنی به جای شیر گاو یا آب از شیر بادام، شیر سویا، شیر نارگیل و شیر فندق نیز استفاده کنید.اضافه کردن خامه به آیس کافی موجب افزایش غلظت و خوشمزه‌تر شدن آن می‌شود. به خاطر داشته باشید که این کار موجب افزایش کالری‌های نوشیدنی شما می‌شود.برای تهیه آیس کافی با بستنی می‌توانید بعد از آماده کردن آیس کافی مقداری بستنی به آن اضافه کنید. در این روش نیازی به اضافه کردن یخ به نوشیدنی نیست. بهتر است برای مزه دار کردن این نوشیدنی از بستنی وانیلی استفاده شود.

در این مقاله به ۲ روش طرز تهیه آیس کافی با نسکافه اشاره شد. این نوشیدنی طعم بسیار لذیذی دارد و برای روزهای گرم تابستان گزینه فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. اگر تجربه درست کردن آیس کافی را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید