آموزش تهیه ترشی لیمو شیرین: اینبار با اضافه کردن یک دستاورد لذیذ و منحصر به فرد

  • توسط: admin


ترشی به عنوان چاشنی مورد علاقه همه از بسیاری از مواد غذایی تهیه می‌شود. یکی از ترشی‌هایی که شاید کمتر به گوشتان خورده باشد، ترشی لیمو شیرین است. این ترشی طعم لطیف و خاصی دارد و به سادگی تهیه می‌شود. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه ترشی لیمو شیرین را به شما آموزش خواهیم داد که نیازی به جا افتاده شدن ندارد و می‌توانید آن را بلافاصله مصرف کنید. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی لیمو شیرین

برای درست کردن این ترشی خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

لیمو شیرین۷ عدد یا ۳۰۰ گرمآبلیمو۲ قاشق غذاخورینمک۳ قاشق غذاخوریزردچوبه¼ قاشق چای‌‌خوریشکر¾ پیمانهپودر فلفل چیلی۲ قاشق چای‌خوریآب۴ فنجان

طرز تهیه ترشی لیمو شیرین

برای درست کردن این ترشی جذاب باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: آماده سازی لیمو شیرین

ابتدا لیمو شاخه و برگ اضافی لیمو را جدا کنید و آنها را خوب بشویید. زیرا برای درست کردن این ترشی، پوست لیمو جدا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی نارنگی، طعمی متفاوت از پاییز

مرحله دوم: لیمو شیرین‌ها را بپزید

در یک زودپز ۴ فنجان آب بریزید و روی حرارت قرار دهید، سپس لیمو شیرین‌ها را داخل آن قرار دهید. تا زمانی که زودپز ۵ سوت بزند اجازه دهید تا لیمو شیرین‌ها بپزد. میزان نرمی آنها باید به قدری باشد که با فشار دادن کمی فرو برود.

مرحله سوم: ترکیب مواد

زمانی که لیمو شیرین‌ها پخته شد، آنها را درون آبکش بریزید و اجازه دهید تا خنک شود. آبی که لیموها با آن پخته شد را در یک کاسه بریزید. سپس آبلیمو، نمک و زردچوبه را به آن اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید برای ۱۰ دقیقه مواد به همان حالت بماند. بعد از آن شکر را اضافه کنید و به قدری هم بزنید تا کاملا حل شود. در آخر پودر چیلی را اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد یکدست با هم ترکیب شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه زیتون پرورده با رب آلو

مرحله چهارم: درست کردن ترشی

لیمو شیرین‌ها که خنک شد به ۴ قسمت برش بزنید. یک ظرف شیشه‌ای تمیز و خشک را انتخاب کنید و لیموها را در آن بچینید. سپس محلولی را که از قبل آماده کردید را به آن اضافه کنید تا جایی که روی سطح لیمو شیرین‌ها را بگیرد. درب ظرف را محکم ببندید و در یخچال برای ۳ ماه نگهداری کنید.

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه ترشی لیمو شیرین را آموزش دادیم. شما می‌توانید یک روز بعد از درست کردن ترشی آن را در کنار غذاهای اصلی میل کنید و از طعم خاص و جدید آن لذت ببرید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید